جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۰
کد خبر: ۸۴۰۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
محمود حشمتی‌نژاد:

فرم‌های شکسته در آثار، تلخی‌های انسان و طبیعت را نمایش می‌دهد

نمایشگاه نقاشی‌های انتزاعی و مدرن محمود حشمتی‌نژاد این روز‌ها میهمان فرهنگسرای اشراق است.
فرم‌های شکسته در آثار تلخی‌های انسان و طبیعت را نمایش می‌دهدمحمود حشمتی‌نژاد هنرمند نقاش در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مجموعه آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه با سبک انتزاعی و مدرن کار شده و تکنیک بیشتر کار‌ها ترکیب مواد و تعدادی هم رنگ روغن است. 
 
وی افزود: این پانزدهمین نمایشگاهی است که من آثارم را در آن به نمایش درآورده‌ام. تمایز این نمایشگاه نقاشی با نمایشگاه قبلی‌ام در این است که در آن‌ها سطوح و فرم‌های هندسی بسیاری را در تابلو‌ها پیاده می‌‌کردم اما در این نمایشگاه خطوط و فرم‌های شکسته را اجرا کردم که بی‌منطقی بیشتری در آثار به چشم می‌خورد. حسی‌تر شدن کار‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه است. 

حشمتی‌نژاد افزود: تابلوهای این نمایشگاه برخلاف نمایشگاه‌های قبلی با رنگ‌های شفاف کار شده و کنتراست چیزی است که در آن‌ها دیده می‌شود. اخیرا کار‌هایم را از حالت منطقی خارج کرده‌ام و به سمت و سوی حسی برده‌ام. 

وی اظهار کرد: تعداد کار‌ها ۲۲ عدد است که همگی در ابعاد بزرگ کار شده‌اند و لازم به ذکر است که فرم‌های شکسته در تابلو‌ها نماد شکستگی‌ها و تلخی‌های انسان و طبیعت است که در کنار هم به وحدت و یکپارچگی رسیده‌اند. 

فرم‌های شکسته در آثار تلخی‌های انسان و طبیعت را نمایش می‌دهد

این هنرمند نقاش درباره توجه به هنر و هنرمندان گفت: برگزاری این دست نمایشگاه‌ها برای قشر جوانان بسیار مفید است و باعث می‌شود که ایشان به سمت و سوی هنر گرایش پیدا کنند. چنانچه دست اندرکاران هنر و مسئولان مربوط نیز همکاری بیشتری در این زمینه کنند و به هنر به چشم سرمایه نگاه کنند، قطعا شاهد بالارفتن جایگاه هنر در جامعه خواهیم بود. 

گفتنی است؛ این نمایشگاه که از ۷ آبان آغاز شده تا ۱۹ آبان در نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره میزبان علاقه‌مندان است.
نظر شما